راهنمای حل جداول

راهنمای حل جدول شرح در متن متقاطع،راهنمای حل بازی ها،اطلاعات عمومی،دانلود ...

راهنمای حل جداول

راهنمای حل جدول شرح در متن متقاطع،راهنمای حل بازی ها،اطلاعات عمومی،دانلود ...

صنف و اصناف

Image result for ‫اصناف‬‎


نظام صنفی : قواعد و مقرراتی است که امور مربوط به سازمان،وظایف، اختیارات، خدود و حقوق افراد و واحد های صنفی را طبق این قانون تعیین میکند.


فرد صنفی : هر شخص حقیقی یا حقوقی که در کی از فعالیت های صنفی اعم از تولید،تبدیل،خرید، فروش،توزیع،خدمات و خدمات فنی سرمایه گذاری کند و به عنوان پیشه ور و صاحب حرفه و شغل آزاد، خواه بهش خص یا با مساورت با دیگران

محل کسبی دایر یا وسیله کسبی فراهم کند و تمام یا قسمتی از کالا،محصول یا خدمات خود را به طور مستقیم یا غیر مستقیم و به صورت کلی یا جزئی به مصرف کننده عرضه دارد، فرد صنفی شناخته می شود.


صنوفی که قانون خاص دارند، از شمول ای قانون مستثنی هستند.  


واحد صنفی: هر واحد اقتصادی که فعالیت آن در محل ثابت یا وسیله سیار باشد و توسط فرد یا افراد صنفی با اخذ پروانه کسب دایر شده باشد واحد صنفی شناخته می شود.


فعالیت واحدهای صنفی سیار در محل ثابت با اخذ پروانه کسب برای همان محل، بلامانع می شود.


اماکنی که طبق ضوابط مصوب کمیسیون های نظارت واجد شروط لازم جهت استقرار چند واحد صنفی باشند به عنوان محل ثابت کسب به وسیله یک یا چند فرد صنفی پس از اخذ پروانه کسب از اتحادیه یا اتحادیه های ذیربط مورد استفاده قرار گیرند.


دفاتری که خدماتی به واحدهای صنفی سیار می دهند واحد صنفی محسوب می شوند.


صنف : آن گروه از افراد صنفی که طبیعت آنان از یک نوع باشد تشکیل یک صنف را می دهند. صنوف مشمول ای ن قانون با توجه به نوع فعالیت آنها به چهار گروه تولیدی،خدمات فنی و توزیعی یا خدماتی تقسیم می شوند.


پروانه کسب : مجوزی است که طبق مقررات این قانون به منظور شروع یا ادامه کسب و کار یا حرفه به فرد یا افراد صنفی برای محل مشخصی یا وسیله کسب معین داده می شود.


پروانه تخصصی و فنی: گواهینامه ای است که بر داشتن مهارت انجام دادن کارهای تخصصی یا فنی دلالت دارد و به وسیله مراجع ذی صلاح صادر می شود.


اتحادیه: شخصیت حقوقی است که از افراد یک یا چند صنف که دارای فعالیت یکسان یا مشابه اند برای انجام دادن وظایف و مسئولیت های مقرر در این قانون تشکیل می گردد.


مجمع امور صنفی: مجمعی است که نمایندگان منتخب اعضای هیئت مدیره اتحادیه های صنفی هر شهرستان برای انجام دادن وظایف و مسئولیت های مقرر در این قانون تشکیل می شود.


شورای اصناف کشور: شورایی است که از نمایندگان هیئت رئیسه مجامع امور صنفی شهرستان های کشور با هدف تقویت مبانی نظام صنفی در تهران تشکیل می گردد.


کمیسیون نظارت: کمیسیونی است که به منظور برقراری ارتباط و ایجاد هماهنگی بین اتحادیه ها و مجامع امور صنفی با سازمان ها و دستگاه های دولتی در راستای وظایف و اختیارات آنها و همچنین نظارت بر اتحادیه ها و مجامع امور صنفی هر شهرستان تشکیل می شود.


هیات عالی نظارت : هیاتی است که به منظور برنامه ریزی،هدایت،ایجاد هماهنگی و نظارت بر کلیه اتحادیه ها،مجامع امور صنفی،شورای اصناف کشور و کمیسیون های نظارت تشکیل می شود و بالترین مرجع نظارت بر امور اصناف کشور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.